تغذیه

تغذیه

چه تعداد وعده ی غذایی برای گربه ها مناسب است؟

حتماً شما هم توصیه های متناقضی در مورد تعداد وعده های غذایی و یا نحوه تغذیه گربه شنیده اید. بعضی یک یا دوبار در روز را پیشنهاد می کنند در حالی که دیگران ممکن است به شما توصیه کنند که همیشه غذا را در دسترس گربه های خانگی خود قرار دهید، این اطلاعات متناقض باعث شد تصمیم بگیرم در این مورد تحقیق کنم تا بتوانم یک برنامه غذایی مناسب را برای گربه هایم تهیه کنم.

با شناخت چند مفهوم و ویژگی های اصلی گربه ها می توانیم یک برنامه تغذیه بسیار مناسب برای آنها ایجاد کنیم.

گربه ها شخصیتی عادت پذیر دارند.

ما می توانیم با ایجاد یک برنامه تغذیه منظم و رعایت آن، از این واقعیت به نفع خود استفاده کنیم. تغذیه گربه بالغ در زمان های منظم، امنیت و پیش بینی پذیری یک روال را برای گربه فراهم می کند. وعده های غذایی تبدیل به یک رویداد مهم در روز می شوند و دیگر فعالیت ها حول این وعده های غذایی می توانند تنظیم شوند. وجود یک برنامه زمان بندی برای تغذیه به گربه شما کمک می کند که با تغییرات ایجاد شده در خانه سریعتر کنار بیاید (به عنوان مثال یکی از اعضای خانواده از خانه برود، کودک تازه ای به دنیا بیاید و یا در تعطیلاتی که شما در خانه نیستید و کسی دیگر مسئول مراقبت از گربه هایتان در خانه شده است).

وجود یک برنامه منظم برای تغذیه گربه باعث می شود که تغییر نوع غذا آسان تر صورت گیرد

وقتی گربه شما عادت دارد که در ساعات معینی از روز غذا بخورد، بدن او اینگونه تنظیم می شود که در آن مواقع انتظار غذا داشته باشد. گرسنگی می تواند یک انگیزه دهنده عالی باشد! وقتی گربه شما گرسنه باشد و وعده های غذایی در زمان های منظم به او داده شود، تغییر به یک نوع غذای جدید بسیار راحت خواهد بود.

آناتومی معده گربه ها مانند انسان، ساده است

از آنجا که گربه ها ساختار معده ساده ای دارند، پس از پر شدن معده از غذا، بعد از چند ساعت معده خالی می شود و غذا به روده کوچک منتقل می شود. بعد از 8 تا 10 ساعت معده خالی سیگنال هایی را به مغز ارسال می کند که منجر به یک واکنش گرسنگی می شود. به همین دلیل، حداقل دو وعده غذایی در روز برای گربه شما لازم است.

زمان تغذیه منظم اجازه می دهد که بدن گربه شما برای غذایی که دریافت می کند آماده شود. در دسترس بودن همیشگی غذا برای گربه اصلاً پیشنهاد نمی شود.

تبلیغات

پرزگیر سگ و گربه فرویزارد

جای خواب سگ و گربه پوپت مدل فیلی

اسباب بازی گربه طرح ماهی رباتیک

قطع عادت در خوردن غذا می تواند نشانه هشدار دهنده بیماری باشد

وقتی گربه ها در یک برنامه منظم غذا می خورند، این عادت به مرور در آن ها تقویت می شود. بنابراین در یک نگاه به راحتی می توان متوجه شد که آیا تمام غذا خورده شده است یا نه. اگر گربه شما تمام غذایش را نخورده و یا کلاً تمام غذایش باقی مانده باشد، یک علامت هشداردهنده به شماست که ممکن است گربه شما بیمار باشد و باید به دامپزشکی مراجعه کنید.

آیا بچه گربه ها می توانند هرچه می خواهند بخورند؟

اینکه بگذاریم بچه گربه در یک وعده غذایی تا جایی که می تواند بخورد توصیه نمی شود زیرا می تواند باعث چاقی و تشویق به خوردن سریع شود و همچنین زمینه را برای برخی مشکلات ارتوپدی و دیابت ایجاد می کند. خوردن بیش از حد در هر وعده غذایی همچنین می تواند باعث ناراحتی معده، نفخ و هضم کندتر شود. رشد کندتر و کنترل شده در بچه گربه ها وضعیت بدن را در بزرگسالی بهینه می کند.

گربه چند وعده غذایی در روز می تواند بخورد؟

تعداد وعده های غذایی که یک گربه در روز می خورد کاملاً به برنامه روزانه اعضای خانواده بستگی دارد. گربه ها باید روزانه حداقل دو وعده غذایی بخورند، که حدوداً 12 ساعت از هم فاصله داشته باشند. اما دادن صبحانه، ناهار، عصرانه، شام و درست قبل از برنامه خواب نیز گزینه ای عالی است. اگر بیش از 12 ساعت بین وعده های غذایی سپری شود، معده بیش از حدی حالت اسیدی پیدا می کند که منجر به تهوع می شود.

گربه غذایش را یکباره تمام نمی کند.

بعضی از گربه ها می توانند میزان مصرف غذای خود را به خوبی تنظیم کنند. اما به هر حال انتظار وعده های غذایی باید وجود داشته باشد. اگر گربه شما در یک وعده تمام غذایش را نمی خورد می توانید میزان کل غذای روزانه را اندازه گیری کنید و ظرف غذایش را در طول روز چندین بار برایش قرار دهید.



فرم نظردهی

0/2000