نژادهای گربه

نژادهای گربه

خصوصیات گربه های نژاد سیامی

گربه های فوق العاده زیبای سیامی با چشم هایی مانند جواهری آبی، به نظر می رسد برای یک مراسم بالماسکه ی باشکوه لباس شب روشن و اکسسوری مشکی شیک به تن کرده اند.

این گربه با خانواده خود بسیار خون گرم و عاشق صحبت کردن است. اگر گربه ای سیامی در خانه دارید، آماده مکالمه های طولانی اش باشید!

زمان بازی نیز برای سیامی ها ضروری است، بنابراین اگر قصد دارید یکی از این گربه سانان را به خانه خود بیاورید، اسباب بازی های فعالی تهیه کنید که به شما کمک می کند گربه خود را از نظر فیزیکی به جنب و جوش در آورید. این باعث می شود که گربه شما سالم بماند و به شما امکان می دهد زمان با کیفیت تری را با هم بگذرانید و پیوند بین شما تقویت شود.

آمار حیاتی:

طول عمر: 8 تا 15 سال

طول بدن: 15 تا 20 اینچ (38 تا 50 سانتی متر)، بدون دم

وزن: 3 تا 6 کیلوگرم  (6 تا 14 پوند)

اصالت : تایلندی

اطلاعات بیشتر در مورد این نژاد:

تاریخچه:

گربه های سیامی با خز روشن با صورت، گوش ها، پنجه ها و دم مشکی، قرن هاست که در تایلند (سیام سابق) شناخته می شوند. در متون باستانی این نژاد از گربه ها به تصویر کشیده شده اند، اما تا اواخر قرن نوزدهم که در نمایشگاه گربه های Crystal Palace در لندن به نمایش گذاشته شدند، در غرب دیده نشده بودند.

همه از ظاهر غیرمعمول آنها قدردانی نمی کردند، اما به سرعت به حیوانات خانگیِ مد روز تبدیل شدند. در اواخر قرن، یا شاید هم زودتر، در ایالات متحده نیز محبوب شده بودند.

رئیس جمهور رادرفورد بی. هیز (1877-1881) و همسرش لوسی از دریافت کنندگان یک گربه سیامی بودند که در سال 1878 توسط دیوید بی سیکلز، دیپلمات آمریکایی مستقر در کنسولگری تایلند به آنها داده شد.

نامه ای از سیکلز با جزئیات هدیه در مرکز ریاست جمهوری رادرفورد بی. هیز در فریمونت، اوهایو موجود است.

در ابتدا فقط گربه هایی که دارای لکه های مشکی- قهوه ای تیره بودند نشان داده می شدند، اما سیامی آبی، شکلاتی و یاسی رنگ نیز به سرعت گسترش یافت و در حلقه نمایش پذیرفته شد.

امروزه سیامی ها در رنگ ها و الگوهای مختلفی وجود دارند.

سیامی خود نژادی طبیعی است، یعنی  الگوی رنگی آن در نتیجه یک جهش ژنتیکی بوده است.

این نژاد به ایجاد بسیاری از نژادهای دیگر کمک کرده است، از جمله در ترکیب با نژاد پرشین نژاد هیمالیایی را ایجاد کرده است از دیگر نژادهایی که گربه سیامی در آن نقش داشته است می توان به نژادهای بالی، شرقی، تونکینزی و هاوانا براون اشاره کرد.

سیامی ها توسط تمام انجمن های گربه ای شناخته شده اند.

شخصیت:

شاید مهمترین نکته ای که باید در مورد این گربه ها بدانید پرحرف بودن و صاحب نظر بودن آن ها است. آنها دقیقاً آنچه را که فکر می کنند با صدای بلند و خش دار به شما می گویند و انتظار دارند که توجه کنید و به توصیه آنها عمل کنید! گربه های سیامی به شدت به صاحبان خود علاقه دارند. آنها دوست دارند "مفید" باشند و شما را دنبال کرده و بر هر حرکت شما نظارت می کنند.

وقتی نشسته اید، یک سیامی در دامان شما خواهد بود، و شب او با شما در رختخواب خواهد بود، احتمالاً زیر ملافه با سر روی بالش.

اگر زندگی با یک حیوان پر سر و صدا شما را کلافه می کند، سیامی گزینه مناسبی نیست. از طرف دیگر، اگر از داشتن حیوانی پرسرو صدا لذت می برید، سیامی می تواند بهترین دوست شما باشد. فقط مطمئن باشید که وقت کافی برای این گربه طالب، سخت گیر و اجتماعی در اختیار دارید. سیامی ها دوست ندارند برای مدت طولانی تنها بمانند، و اگر در طول روز کار می کنید گرفتن سرپرستی دو تا از آنها انتخاب هوشمندانه ای است تا بتوانند شریک یکدیگر باشند.

گربه هاب سیامی بسیار باهوش، چابک و ورزشکار و عاشق بازی اند. ذهن او را با اسباب بازی های پازلی و بدنش را با اسباب بازی هایی که می تواند تعقیب کند فعال نگه دارید و یک درخت گربه بزرگ که بتواند از آن بالا برود را برایش فراهم کنید.

هرگز او را بدون هیچ نوع سرگرمی رها نکنید، در غیر این صورت بعد از آمدن به خانه بعد از یک روز کاری با رول های دستمال توالت و جعبه های دستمال خالی روبرو خواهید شد!

اگر مشتاق تعامل یا گذارندن وقت با گربه خود هستید، یک گربه سیامی انتخابی مناسب کنید.

این یک گربه وفادار و دوست داشتنی است، اما نباید به آن بی توجهی شود. در خانه ای که به نیازهای او رسیدگی می شود، سالها می تواند زندگی شادی داشته باشد.

سلامتی:

گربه های تک نژادی و گربه های نژاد مخلوط دارای موارد مختلفی از مشکلات سلامتی هستند که ممکن است ماهیتی ژنتیکی داشته باشد.

مشکلاتی که ممکن است سیامی را تحت تأثیر قرار دهد شامل موارد زیر است:

  • آمیلوئیدوز، این بیماری هنگامی رخ می دهد که نوعی پروتئین به نام آمیلوئید در اندام های بدن، در درجه اول کبد گربه سیامی رسوب می کند
  • آسم / بیماری مربوط به دستگاه تنفسی
  • نقایص مادرزادی قلبی، مانند تنگی آئورت

مراقبت:

به راحتی با شانه زدن هفتگی می توانید از پوشش کوتاه و ظریف سیامی برای از بین بردن موهای مرده و توزیع چربی های پوست مراقبت کنید. دندان هایش را مسواک بزنید تا از بیماری پریودنتال (لثه) جلوگیری کنید. بهداشت روزانه دندان بهترین گزینه است، اما مسواک زدن هفتگی از هیچ چیز بهتر است.

بهتر است یک سیامی را به عنوان یک گربه در محیط داخل خانه نگه دارید تا از او در برابر بیماری های منتقل شده توسط گربه های دیگر، حملات سگ یا حیوانات وحشی دیگر و سایر خطراتی که گربه های خارج از منزل را تهدید می کند، مانند تصادف با ماشین، محافظت کنید.

سیامی هایی که به بیرون از منزل می روند، در معرض خطر سرقت توسط شخصی که مایل به داشتن چنین گربه زیبایی بدون پرداخت هزینه برای آن است نیز وجود دارد.

رنگ و آرایش پوشش و مو :

شکل ظاهری سیامی به استاندارد نژاد هر سازمان خاص بستگی دارد. بیشتر انجمن های گربه ها سیامی را به داشتن بدنی صاف اما عضلانی با خطوط بلند می شناسند.

سر گوه ای شکل، بلند است و از نقطه باریک بینی به سمت بیرون تا نوک گوش ها باریک می شود و یک مثلث تشکیل می دهد.

گوشهای غیرمعمول بزرگ در قاعده بزرگ هستند، و نوک آن تیز است که به آنها شکلی مثلثی مانند سر می دهد.

چشمهای بادامی شکل در اندازه متوسط همیشه آبی شفاف هستند.

بدن اغلب به صورت لوله ای توصیف می شود و توسط پاهای بلند و باریک پشتیبانی می شود، در حالی که پاهای عقب بالاتر از پاهای جلویی است.

پوشش موهای کوتاه گربه سیامی ظریف است و در چهار رنگ وجود دارد:

  • لکه های قهوه ای تیره
  • لکه های شکلاتی
  • لکه های یاسی
  • لکه های آبی

لکه های قهوه ای تیره دارای بدنی حنایی و لکه های قهوه ای تیره است.

شکلاتی دارای بدنی کرم رنگ و لکه های قهوه ای کم رنگ است.

یاسی دارای لکه خاکستری صورتی و بدنی سفید است.

آبی دارای بدنی سفید و لکه های خاکستری است که رنگ آن رنگ آبی می زند.

انجمن بین المللی گربه ها طیف وسیعی از رنگها را فراتر از چهار رنگ مشخص شده توسط CFA به رسمیت می شناسد.

انجمن گربه های سنتی دو نوع سیامی را به رسمیت می شناسد، سنتی و کلاسیک، که هر دو ظاهری کاملاً متفاوت از سیامی های مدرنی دارند که توسط CFA، TICA و دیگر انجمن ها شناخته شده اند. سیامی سنتی انجمن بین المللی گربه ها دارای سر گرد و بدنی گرد و استخوان های درشت است. سیامی کلاسیک انجمن بین المللی گربه ها نیز دارای استخوان درشت است اما اندامی کشیده تر از سیامی سنتی و سر گوه ای پهن دارد. آنها در همان چهار رنگ شناخته شده توسط CFA، به علاوه زال هستند.

کودکان و حیوانات خانگی:

سیامیِ فعال و اجتماعی یک انتخاب مناسب برای خانواده های دارای فرزند و سگ های دوستدار گربه است. این گربه همانند سگ ها می تواند چیزی را که برایش پرتاب می کنید بیاورد، ترفندها را به راحتی می آموزد و از توجهی که از کودکان دریافت می کند لذت می برد.



فرم نظردهی

0/2000